Το κρέας είναι μια τροφή που αν καταναλώνεται με μέτρο μπορεί να προσφέρει πληθώρα θρεπτικών συστατικών και να έχει ευεργετικές επιπτώσεις στην υγεία.

 

α) Πρωτεΐνες: Είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη. Παρέχουν τα απαραίτητα αμινοξέα για τη σύνθεση ιστών (πχ. μυς, μαλλιά, νύχια) και τη συντήρηση του οργανισμού αντικαθιστώντας γενικά τις φθορές του.

β) Λιπαρά: Το λίπος προστατεύει τα οστά και τα όργανα, βοηθά στη διατήρηση της θερμοκρασίας του σώματος και αποτελεί δομική ουσία των κυτταρικών μεμβρανών. Το λίπος του κρέατος αποτελεί μια συμπυκνωμένη πηγή ενέργειας και μεταφέρει κάποιες από τις λιποδιαλυτές βιταμίνες στο σώμα μας αλλά και τα απαραίτητα λιπαρά οξέα.

γ) Σίδηρος: Στο κρέας περιέχεται ο αιμικός σίδηρος που προσλαμβάνεται και αφομοιώνεται πιο εύκολα από τον οργανισμό. Όσο πιο κόκκινο είναι το κρέας τόσο περισσότερο σίδηρο έχει. Η έλλειψη σιδήρου αποτελεί μια από τις πιο κοινές ανεπάρκειες και έχει δυσμενή συμπτώματα όπως η κόπωση, η αδυναμία και η εξασθένηση του οργανισμού.

δ) Ψευδάργυρος και Σελήνιο: Όσο αφορά στον ψευδάργυρο, ευθύνεται για την ανάπτυξη και την αναπαραγωγή, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθά την επούλωση των τραυμάτων. Το σελήνιο είναι ένας σπουδαίος αντιοξειδωτικός παράγοντας που ενισχύει επίσης την άμυνα του οργανισμού.

ε) Βιταμίνη Β12: Η βιταμίνη αυτή είναι απαραίτητη προκειμένου να δομηθεί το DNA και έχει πολλαπλές λειτουργίες στο σώμα, καθώς συμμετέχει στην παραγωγή αίματος και συμβάλλει στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος.